Tu radai šį įrašą dėl kelių priežasčių - arba nežinai nuo ko pradėti komunikuojant socialiniuose tinkluose, arba nebesusitvarkai su turinio kūrimu ir pradedi ieškoti arba kurti sistemas, kurios padėtų susivarkyti su šiomis užduotimis.
Jeigu tavo situacija - pastaroji, gali keliauti tiesiai į pirmą straipnio punktą, o jeigu tik pradedi - skaityk toliau:
Paklauskite savęs - kiek laiko galėsiu skirti turinio kūrimui? Bendravimui socialiniuose tinkluose? Biški? Na, jeigu esi žmogus ar įmonė, kurie net nežino ką čia su tuo Instagramu veikti, turiu jums veiksmų planą:
1. Susikurkite prieigas prie norimų socialinių tinklų, naudokite tą patį naudotojo vardą, geriausiai, kuris sutampa su jūsų įmonės ar puslapio pavadinimu - @imone arba @imone.lt
2. Sukurkite 9 įrašus:
3 pirmi įrašai - jūsų istorija ir susipažinimas su kompanija, jos misija, vizija ir tikslais. Tik apsieikite be korporacinių formalumų, stenkitės bendrauti paprastai - juk esate socialiniuose tinkluose.
3 sekantys įrašai - užkulisiai. Pafilmuokite arba pafotografuokite kaip ir kur dirbate, kaip pakuojate produktus arba kalbatės su klientais. Nuotraukos arba video turėtų būti labai buitiški, bet malonūs, su šypsenomis ir žmonėmis, kurie pas jus dirba.
Na ir galiausiai, dar 3 įrašai - karuselės formato įrašai, kuriuose atsakote į dažniausiai užduodamus klientų klausimus. Stenkitės rinktis klausimus, kurie neturėtų greitai keistis - kaip jus rasti; kuo išsiskiria jūsų produkcija; kodėl jūs pigesni ar brangesni ir pan.
Na štai - turite gerą pradžią socialiniuose tinkluose. Apsaugosite savo įmonės pavadinimą tinkluose, bet sukursite reprezentatyvią, bet žmogišką vizitinę kortelę. Tuomet kartą per dvi savaites pasitikrinkite - gal turite kokių užklausų ar komentarų.
Viena mano pagrindinių ankstesnių klaidų socialiniuose tinkluose - spontaniškas turinio kūrimas. Tai nereiškia, kad kiekvienas turinio gabaliukas ir išėjimas turi būti visiškai suplanuotas ir iš anksto apibrėžtas. Juk spontaniškumas - kūrybingumo šaltinis ir sukuria, gyvumo jausmą autentiškumo ateinantį nuo prekės ženklo.
Visgi, spontaniškumą galite palikti storiams (Instagram stories) arba smagesniems autentiškiems reelsams, o įrašus bei video rekomenduočiau susiplanuoti. Taip nuimsite stresą nuo turinio kūrimo ir efektyviau išnaudosite savo laiką.
Paprastai sakant - efektyvus turinio kūrimas dažnai reikalauja atidžiai apgalvotos strategijos, kuri padeda pasiekti tikslus ir geriau komunikuoti su tikslinės auditorijos vartotojais.
Planuojant socialinių tinklų turinį, video yra vienas svarbesnių, bet
daugiausiai laiko užimančių reikalų. Prisėskite ir iš anksto susigalvokite, kokių temų video norite sukurti. Aš pats turiu Notes skyrelį telefone, kur rašausi kilusias video idėjas Turinio Akademijai arba savo asmeniniam profiliui.
Taip pat
mėnesyje nusimatau dienas, kada filmuosiu, o kada montuosiu tuos video. Tokiu būdų efektyviau išnaudojamas laikas ir galima dirbti su kitais specialistais, pavyzdžiui video montuotojais. Sakykim pirmą mėnesio trečiadienį skiri pusę dienos filmuotis video. Tokiu būdų nufilmuoti gali 3, 6 ar net 9 skirtingus gabaliukus per vieną kartą. Jeigu montuoja kažkas kitas, tuomet siunti medžiagą jiems ir lauki sukarpytų video, kuriais galėsi dalintis iki kito užfilmavimo.
Beje, kitame įraše dalinuosi
patarimais, kaip efektyviau kurti socialinių tinklų video -
"Kaip kurti geresnius socialinių tinklų video: 5 patarimai".
Turinio pernaudojimas yra būdas padaryti daugiau su tuo, ką jau sukūrei. Tai reiškia, kad galima turinį, pvz., straipsnius ar podcast'us, paversti kitais įdomiais dalykais, pvz., video ar infografikais, kuriais pasidalinsite kaip įrašu ir nukreipsite susidomėjusius žmones atgal į savo podcastą.
Tai padeda
pasiekti daugiau žmonių ir sutaupyti laiko, nes nereikia kurti visiškai naujų dalykų. Tokiu būdu galima pernaudoti senus įrašus, truputį juos pakeičiant pagal aktualią informaciją ar dienos naujienas.
Pavyzdžiui, jei turite blogo įrašą, galite naudoti chatGPT (rekomenduoju naudoti naujausią mokamą versiją, ji daug protingesnė) sukurti kelis trumpus video scenarijus arba ištraukti pagrindinius punktus ir su Canva sukurti įrašų karuselę Instagramai.
Tad peržvelkite savo jau sukurtą turinį: ar turite straipsnių, kuriais dalinotės, įrašų, kuriuose dalinatės patarimais, gal net senų LIVE įrašų. Visus juos galima pernaudoti iš naujo, kitu formatu.
Pvz. šis blogo įrašas laisvai galėtų patapti penkiais video scenarijais, kuriuose aš pasidalinčiau tokiais patarimais:
1. Kuom dalintis socialiniuose tinkluose įmonėms.2. Kodėl svarbu iš anksto planuoti soc. tinklų turinį.
3. Kaip planuoti savo vidoe filmavimą ir montavimą.
4. Kaip pernaudoti turinį su AI pagalba.
5. Kaip kategorizuoti turinį efektyviam planavimui.
Aš atradau, kad man patogiausia planuoti savo turinį mėnesiui į priekį ir, jeigu reikia, jį koreguoti kiekvieną savaitę. Mėnesio planas gali atsikartoti kiekvieną mėnesį.
Ką turiu omenyje? Paprastas pavyzdys - susikūrę kategorijas, galite žinoti, kad pirmadieniais postinat apie savo produktą, trečiadieniais - patarimus, sekmadieniais - įdomius faktus, o antradieniais dalinatės klientų patirtimi su jūsų produktais.
Pirmiausia, ką galite padaryti, tai susikurti turinio kategorijas. Pavyzdžiui ekologiškos kosmetikos kūrėjui galėtų būti tinkamos tokios penkios kategorijos:
- Produktų Pristatymai
- Make-up tutorialai
- Ekologiškos Iniciatyvos
- Įdomūs faktai apie kosmetiką
- Patirtis Su Produktais
Tai padės kūrėjui įvairiai ir informatyviai dalintis patirtimi su auditorija, o auditorijai žinoti, ko tikėtis iš kūrėjo. Ir tuomet belieka kiekvieną mėnesį sugalvoti ar video, ar įrašą tinkamą kiekvienai kategorijai ir taip užpildysite kalendorių.
Suplanuokite visam mėnesiui skirtą turinį per valandą, pasitelkdami efektyvią sistemą. Svarbiausia planuojant turinį ir atrandant sistemą yra neapžioti daugiau, negu galite suvalgyti. Labai lengva Google Sheets prispalvinti langelių, kur čia ką postinsite, bet ar pagalvojote kiek reikės laiko skirti tą nufilmuoti, montuoti, sudizaininti ar parašyti?
Kokia yra efektyvi turinio planavimo sistema?
kuri yra
aiški ir jums, ir kolegoms, ir sekėjams.
kuri leistų pernaudoti turinį -
optimali.
kuri leis
numatyti turinį bent mėnesį į priekį.
Tikiu, kad atsižvelgę į visą info ir šiuos punktus, susikursite sau tinkamą ir ją patobulinsite laikui bėgant. Tad kaip pradėti?
- Peržvelkite savo turinį - kuo dalinotės, ar matote atsikartojančių temų? Kas labiausiai kabino auditoriją?
- Išnagrinėkite jau parašytus straipsnius ar įrašus - ką galėtumėte pernaudoti kitais formatais?
- Pasirinkite savo mėgstamą socialinį tinklą ir nuspręskite kaip dažnai tenais dalinsitės įrašais.
- Identifikuokite pagrindines turinio kategorijas, kurias norite padengti, ir paskirstykite jas per mėnesį taip, kad turinys būtų subalansuotas. Tokį kalendorių galite pasidaryti ir tiesiog Excelyje ar Google Sheets. Taip pat naudodami tokius servisus kaip
Later.com ar
planoly.comKaip gali atrodyti efektyvus turinio kalendorius Google Sheets.
Tuomet pasiruoškite nuotraukas ir antraštes iš anksto, bet nebūtinai planavimo dieną. Jeigu sukūrėte planą Pirmadienį, antraštes galite parašyti kitą dieną, Canva.com paveiksliukus dar kitą dieną. Svarbiausia - susiplanuoti skirti tam laiko.
Mėnesio planą galite susikurti gan abstraktų, bet jį patikslinti kiekvieną savaitę. Pvz, kiekvieną penktadienį imtis kitos savaitės įrašų patikslinimo.
Kaip ir kasdienius darbus, taip ir turinį planuoti yra svarbu ir efektyvu. Tokiu būdų kurti socialiniams tinklams galėsite ne tik jūs, bet ir kolegos. Pradedant nereikia brangių įrankių ar planuoklių - užtenka peržvelgti tai ką jau nuveikėt ir suprasti kaip tai galite susistemizuoti kad ir paprastoje lentelėje. Tokia refleksija padės netik suplanuoti ateitį, bet ir įvertinti, kur sekasi gerai, o kur galima būtų patobulėti.
P.S. Atsiminkite, kad svarbiausia ne tik kurti turinį, bet ir stebėti, kaip jis veikia. Po kiekvieno turinio skleidimo pasižiūrėkite į statistiką: kokios temos sulaukė didžiausio susidomėjimo, kurie kanalai buvo efektyviausi? Tai padės jums suprasti, kas veikia gerai, ir pritaikyti mėnesio strategiją pagal tai, kas duoda gerų rezultatų. Sėkmės kuriant!